The File Or Directory Is Corrupted Or Unreadable - Hard Drive Wont Open / Não conseguia aceder ao meu disco externo

[Portuguese below]

Yesterday or the day before I ran into this message, and today I decided to go google and search for a fix for this.
After following a blog post What to Do When Your External Hard Drive Won't Show Up | PCMag and not finding what I needed, I just decided to search for the error message “The file or Directory is corrupted or unreadable”.
And right there, as the first result, I found this amazing Youtube video, which I intuitevily decided to follow with success !

Here is the video: [SOLVED] - The File Or Directory Is Corrupted Or Unreadable - Hard Drive Wont Open - YouTube

And here is the solution there presented:

1 - Open Command prompt (on Windows search in the bottom left corner, enter cmd)
2 - enter the following commmand chkdsk /f d: where d is the hard disk drive letter.

After this you are immediately able to access your hard disk and files !
Well, at least I was…Urray !
Now it is time to figure out where I should backup the disks content!

If you want to learn more about chkdsk, do read Microsoft’s documentation on the subject: chkdsk | Microsoft Docs

Thank you Microsoft for chkdsk, and youtuber MrJayBusch for the video !


Tradução do google translate: (para a próxima escrevo primeiro em português…se não me esquecer)

Ontem ou anteontem me deparei com esta mensagem, e hoje decidi ir ao google e procurar uma correção para isso.
Depois de seguir uma postagem no blog What to Do When Your External Hard Drive Won't Show Up | PCMag e não encontrar o que precisava, decidi para procurar a mensagem de erro “O arquivo ou diretório está corrompido ou ilegível”.
E ali mesmo, como primeiro resultado, encontrei este vídeo incrível do Youtube, que decidi intuitivamente seguir com sucesso! Aqui está o vídeo: [SOLVED] - The File Or Directory Is Corrupted Or Unreadable - Hard Drive Wont Open - YouTube

E aqui está a solução apresentada:
1 - Abra o prompt de comando (na pesquisa do Windows no canto inferior esquerdo, digite cmd)
2 - digite o seguinte comando chkdsk /f d: onde d é a letra da unidade de disco rígido.

Depois disso, você poderá acessar imediatamente seu disco rígido e seus arquivos! Bem, pelo menos eu estava…
Urray! Agora é hora de descobrir onde devo fazer backup do conteúdo dos discos!

Se você quiser saber mais sobre o chkdsk, leia a documentação da Microsoft sobre o assunto: chkdsk | Microsoft Docs

Obrigado Microsoft pelo chkdsk e youtuber MrJayBusch pelo vídeo!